CloudReady

Kom trygt i skyen med CloudReady

CloudReady er en ERP-analyse og tilstandsrapport, der viser præcist, hvad I mangler for at kunne opgradere jeres løsning til Microsoft Dynamics 365 Business Central i skyen.

Hvad er CloudReady?

Overvejer du at opgradere fra et ældre Dynamics NAV, C5 eller XAL til den nye Dynamics 365 Business Central i skyen?

Så er der en række vigtige ting, du skal vide om jeres nuværende system, før I starter et nyt ERP-projekt op. 

CloudReady sikrer dig et dybt beslutningsgrundlag og sørger for, at du ikke bruger tid og penge på et nyt system, som ikke leverer nok i tilbagebetaling. 

Hvorfor gå cloud?

Udviklingen foregår i højt tempo. Se bare i videoen. Derfor er det en fordel, når du nemt og automatisk kan få opdateringer via cloud fremfor nyudvikling til eget servermiljø, eller via hosting-center. 

Du får mere fleksibilitet ved at skifte fra køb til abonnement (cloud). Når du lejer, i stedet for at eje, er det billigere at komme i gang og nemt at justere på brugere og funktioner fra måned-til-måned. 

Sådan fungerer CloudReady

Et ERP-system minder på mange måder om et byggeri med løbende tilbygninger og vedligehold. Derfor opdeler vi CloudReady-anbefalinger i 3 kategorier, så du kan prioritere det vigtigste først. 

Vil du høre mere?

K1

Tilpasninger kan umiddelbart flyttes over 1-til-1. 

K2

Kan flyttes, men bør overvejes mht. design.

K3

Kan ikke flyttes og kræver ny proces og anvendelse.

Hvad kan du bruge analysen til?

CloudReady har ikke til formål at anbefale jer at gå cloud. Det handler om at give dig indblik i, hvor parat din virksomhed er til skyen. Du får en opdateret status på, hvor stærkt jeres ERP-system står i dag. 

Det bliver muligt at vurdere hvilke elementer, der er rentable at flytte med – og hvilke I bør lade udgå og erstatte af ny funktionalitet. De mange indsigter betyder, at analysen hurtigt tjener sig selv hjem. 

Hvad koster CloudReady?

Prisen for en CloudReady-rapport starter fra 20.000 kr. ex moms. 

For de fleste kunder er dette standardprisen, som fastsættes individuelt baseret på opgavens kompleksitet og omfang. 

Få et tilbud

Hvordan foregår CloudReady?

Bredana står typisk for 90 procent af forløbet. Vi kræver kun jeres involvering, hvis vi skal i dybden med K3’ere – altså tilpasninger som ikke kan flyttes i skyen 1-til-1.


  1.  

Analyse

Bredana Solutions analyserer jeres nuværende løsning og opdeler systemtilpasninger i K1, K2 og K3. 


  1.  

Løsningsforslag

Din konsulent vurderer omfang af K3’ere og udarbejder løsningsforslag.


  1.  

Anbefalinger

CloudReady rapport med anbefalinger udarbejdes og præsenteres for dig.


  1.  

Next step

Med svarene fra CloudReady rapporten vælger du, om vi skal lave en løsningsplan.

Kompleksitet afgør valg af løsning 

Mange produktionsvirksomheder med ordreproduktion eller handel, er for komplekse til at kunne vælge en SaaS-løsning.

Som udgangspunkt anbefaler vi derfor en totrins-løsning, hvor I først opgraderer til en private cloud-løsning på egne servere, som er forberedt til overgang til en SaaS-løsning, når Dynamics 365 Business Central (SaaS-version) også er klar til at håndtere mere komplekse krav. 

Kompleksitet afgør valg af løsning 

Mange produktionsvirksomheder med ordreproduktion eller handel, er for komplekse til at kunne vælge en SaaS-løsning.

Som udgangspunkt anbefaler vi derfor en totrins-løsning, hvor I først opgraderer til en private cloud-løsning på egne servere, som er forberedt til overgang til en SaaS-løsning, når Dynamics 365 Business Central (SaaS-version) også er klar til at håndtere mere komplekse krav. 

Er der kun én måde at gå cloud?

Nej, cloud er faktisk valget mellem to løsninger – med hver sine muligheder:

1. SaaS-løsningen (på Microsofts cloud)

Her får I en abonnementsløsning med en fast månedlig pris pr. bruger. Systemet ligger i Microsoft’s Azure Cloud med automatiske opdateringer, så I altid har nyeste version.

2. Private cloud (på egne servere)

Den anden løsning ligger også i Microsoft Azure cloud – men på jeres egne servere. Her er I selv i kontrol over, hvornår systemet skal opdateres. I vælger også, om I vil leje eller eje.

Ligheder og forskelle på løsninger

Se hvad det betyder at gå cloud med Dynamics 365 Business Central og hvordan du kan sammenligne med en NAV-løsning on premise.

 

ON PREMISE

CLOUD

Sammenlign
løsninger

Dynamics NAV
2009-2018

Dynamics 365
Business Central

Dynamics 365
Business Central

Dynamics 365
Business Central

Type

On Premise

On Premise

Private cloud

Cloud (SaaS)

Data

Egne servere/hosting

Egne servere/hosting

Microsoft Azure/hosting

Microsoft Azure Cloud

Investering

Køb

Køb

Leje el. køb

Leje

AfregningUp front investeringUpfront investeringPris pr. bruger/md.Pris pr. bruger/md.
LicenserKan overføresKan overføresKan overføresKan overføres
OpdateringerEfter aftaleEfter aftaleEfter aftaleAutomatisk
TilpasningerKodeKodeUdvidelserUdvidelser
KlientWindowsWindowsBrowser og appBrowser og app
Database-lagringEgen SQL-serverEgen SQL-serverLejesInkluderet
End of support2 versioner bagud2 versioner bagud2 versioner bagudIngen

 

Vil du i skyen?

Få svar på spørgsmål om opgradering til Business Central

Spørgsmålene er mange, når man står over for udskiftning af noget så livsvigtigt som virksomhedens ERP-system. Her er derfor svar på nogle af spørgsmål, som vi ofte får.

En opgradering af ERP-system tager typisk mellem 2 og 4 måneder. Omfanget varierer efter mængden af unikke tilpasninger. I første fase konverterer Bredana jeres nuværende tilpasninger og data til nyeste Dynamics Business Central. Næste fase er en test hos dig, hvor du kan tjekke og sikre, at alle data er ok – og dine processer fungerer, som de skal. Herefter går I sikkert i luften med jeres nye ERP-løsning. 

I starten er det ret begrænset. I skal først afsætte tid og ressourcer på opgraderingen, når vi er klar med et testmiljø, som superbrugerne skal teste (processer og data mv.). Ved opgraderinger anvender kunderne typisk faktor 1-1,5 af det afsatte tidsforbrug. Omfanget varierer baseret på løsningens kompleksitet, antal tests, samt antal brugere og fysiske afdelinger, der skal uddannes i det nye system. 

Jeres konkurrenceevne afhænger af, hvor gode jeres systemer er til at understøtte effektive arbejdsprocesser. Et nyt og opdateret ERP-system er med til at holde jer ajour og forrest i feltet. ERP-systemer forældes, fordi omkringliggende systemer også udvikler sig. Hvis dit ERP ikke opgraderes i samme tempo som serversystemer, databaser og operativsystemer, vil du til sidst have en forældet version uden support, som ikke spiller sammen med de omkringliggende systemer.

Bliv kontaktet om CloudReady

Få mere at vide om en CloudReady-analyse for jer. Udfyld formularen og få et tilbud.  

keyboard_arrow_up