”Field Service systemet giver nem mulighed for registrering af nyt og eksisterende udstyr, og hvilke serviceopgaver vi løbende udfører.”
Jimmi Bilenberg Olsen Servicechef i ODIN Engineering
”Det er blevet nemt at færdiggøre servicerapporten ude på stedet og få kundens underskrift. Hvis jeg under besøget ser noget, der bør udskiftes, skriver jeg det ind i ”Customer Assets” og lægger et billede ved. Det er jo nemt at tage, når man alligevel arbejder på telefonen. Jeg registrerer mine timer i løsningen, og har alle min rejsedokumenter liggende her.”
Bjørn Christensen Servicetekniker hos Enkotec
Fremtidens field service er forbundet til Internet of Things (IoT). Dette kaldes også for Connected Field Service, og det kan hjælpe dig med at spare tid, yde proaktiv service og fakturere endnu flere timer.
Connected Field Service i Dynamics 365 er baseret på data, indsigter og handlinger:
Med IoT-enheder kan du evaluere og overvåge alle jeres service- og driftsopgaver samlet og intelligent i Microsoft Field Service, som er en del af Dynamics 365. Systemet kan automatisk beslutte, hvad der er det optimale at gøre fra sag til sag:
Bør du planlægge et teknikerbesøg hos kunden i nær fremtid? Eller skal du sende en tekniker med det samme? Kan fejlen løses med fjernkommandoer til enhederne? Eller skal du foretage reparationerne på stedet for at undgå driftstop hos kunden?
På den måde er det slut med at agere reaktivt, når en fejl allerede er opstået. Resultatet er mere tilfredse kunder, der ikke går til konkurrenten.
Udfyld formularen, hvis du vil høre mere om vores branchemoduler i Field Service.