SERVICE & INSTALLATION

Field Service til erhverv med service og installation

Få mere værdi ud af Dynamics Field Service

Succesfulde virksomheder bruger Dynamics 365 Field Service til flådestyring, registrering af kundens udstyr samt overblik over serviceaftaler. Vores branchemoduler udgør et værdifuldt tillæg til standardfunktionerne i Field Service fra Microsoft. 

Book en uforpligtende demo

Installed base

Det kræver overblik over kundens anlæg, maskiner og udstyr (installed base), hvis I vil arbejde effektivt, proaktivt og få fordelene af IoT og Connected Field Service. Når kundens udstyr er registreret i Dynamics 365 Field Service med type, alder og reservedele, har I den vigtige og nødvendige viden til bedre at kunne planlægge servicebesøg.

Bredana Solutions har udvidet funktionerne i Customer Asset i Dynamics 365 Field Service. 

Med vores tillægsmodul til Customer Asset får du: 

  • Farvekodning på kort til bedre overblik
  • Håndtering af “Installed by” og garantiperiode pr. Asset
  • Billede på Asset fra noter (seneste tilføjede vises)
  • Adresse på kort med Asset (standard kun GPS)
  • GPS med opdatering på den mobile enhed (lås hvis udfyldt på mobilen)

equipment-machine-track

Proaktiv service

Når kundens udstyr er registreret i Dynamics 365 Field Service, ved du – og resten af serviceafdelingen – hvilke reservedele, der skal medbringes. Du kan også rådgive kunden om, hvornår det er tid til udskiftning eller service, fordi du altid er 100 % opdateret på udstyrets alder og driftsstatus.

Med indgående kendskab til de enkelte dele og historikken, kan I arbejde proaktivt og foreslå udskiftning på rette tidspunkt og opnå mersalg. Jeres rådgivning øger samtidig værdien af samarbejdet med kunden. 

Samtidig danner registreringen basis for mersalg. Jeres databasen genererer nye salgsmuligheder, og marketingafdelingen kan hente inspiration og værdifuldt input til kampagner over for målgrupper med samme udstyr. Dette er med til at gøre serviceafdelingen mere profitabel.

headphones-customer-support-human-1

Flådestyring

Med ”Schedule Board” kan du se, hvor dine teknikere befinder sig netop nu. Du kan også se status på, hvad de arbejder med. Dette giver et godt overblik over ledige ressourcer, aktuelle bookinger og ledige tidspunkter.

Fra servicekalenderen kan du nemt oprette til servicefolk og teknikere og fordele opgaver mest effektivt. Du kan også vurdere belægning af servicemedarbejdere, samt få overblik over den samlede ordrepulje. 

Vil du have en demo?

delivery-truck-3

Opgavestyring

Dine teknikere er afhængige af god opgavestyring. Field Service hjælper på mange områder: Få optimeret ruteplanlægningen. Tilgå assistance fra back office ved hjælp af ’mixed reality’. Og skab et 360-graders overblik over kundens aktiver via en mobil enhed. 

Udvid med Tjeklistemodul fra Bredana Solutions

Med vores Tjekliste-modul til Dynamics 365 Field Service får du nem opsætning af tjeklister på Incident Typer. Du kan også udfylde spørgsmål og oprette tjeklister på mobil app. Derudover er der overførsel til ordre med oprettelse af ordre fra Work Order. 

list-to-do

Konkret værdi for vores kunder

”Field Service systemet giver nem mulighed for registrering af nyt og eksisterende udstyr, og hvilke serviceopgaver vi løbende udfører.”

Jimmi Bilenberg Olsen Servicechef i ODIN Engineering​

Servicerapport og fakturagrundlag

Servicerapport udfyldes og faktureringsgrundlag gøres klar på din tablet PC, inden du afslutter besøget hos kunden. Du kan også se opgavens omfang, jobbeskrivelse, udskiftningsdel, reservedele og timeregistrering.

Fra centralt hold kan der planlægges og genplanlægges både på kort og lang sigt, og den enkelte servicetekniker kan få indflydelse på planlægning af sin egen uge. Serviceteknikeren kan også oprette en opgave til supportafdelingen i forbindelse med en serviceopgave.

Tids- og materialeforbrug

Vi har udviklet et modul i Dynamics 365 Field Service, som gør det nemt at registrere Attendence samt ’Komme og Gå’. På den måde kan du opsamle teknikerens tidsforbrug og dermed løngrundlag. Du kan også overføre data til Job Manager (i Business Central/NAV) og registrere tid og forbrugte reservedele fra alle dine enheder.

Med dette modul kan dine teknikere afslutte kundebesøget med at udfylde en servicerapport, hvor kunden sætter en digital underskrift, så alt er klar til fakturering. Fra servicekontoret kan planlæggerne følge med i, hvor langt den enkelte servicemontør er kommet i dagens program. Hvis tidsplanen ikke holder, kan kontoret advisere næste kunde om forsinkelser. Alternativt viser det integrerede kort den nærmeste servicemontør, som kan overtage en eventuel hasteopgave.

Bestil en uforpligtende demo

task-list-cash

Serviceaftaler

Field Service i Dynamics 365 giver jer et bedre grundlag for serviceaftaler. Med overblik over kundens ’Installed Base’ kan I oprette serviceaftaler, hvor det er væsentligt nemmere at afgøre de intervaller, der skal aftales service på kundens anlæg.

Ekstra modul til ’Agreements’ og ’Incidents’

Vores modul til tilbud i service agreements gør det nemt at oprette ’Agreements’ med ’Incident’. Kendskabet til Installed Base giver også mulighed for at afgøre, om der skal ligge et lille reservedelslager hos kunden, så der aldrig kommer til at mangle en del ved nedbrud på anlæg, der er kritiske for kundens drift.

Data kan opdateres, mens montøren er ude ved kunden, og der kan tages billeder, som vedhæftes registreringen. Som afslutning på besøget udfylder montøren servicerapporten, og faktureringsgrundlag er klar med det samme. 

business-deal-handshake

Konkret værdi for vores kunder

”Det er blevet nemt at færdiggøre servicerapporten ude på stedet og få kundens underskrift. Hvis jeg under besøget ser noget, der bør udskiftes, skriver jeg det ind i ”Customer Assets” og lægger et billede ved. Det er jo nemt at tage, når man alligevel arbejder på telefonen. Jeg registrerer mine timer i løsningen, og har alle min rejsedokumenter liggende her.” 

Bjørn Christensen Servicetekniker hos Enkotec

Hvad er Connected Field Service?

Fremtidens field service er forbundet til Internet of Things (IoT). Dette kaldes også for Connected Field Service, og det kan hjælpe dig med at spare tid, yde proaktiv service og fakturere endnu flere timer.

Connected Field Service i Dynamics 365 er baseret på data, indsigter og handlinger:
 

  1. Data bliver opsamlet fra maskiner, systemer og udstyr
  2. Indsigter dannes baseret på disse data, og
  3. Handlinger kan iværksættes (automatisk) baseret på indsigterne.


Med IoT-enheder kan du evaluere og overvåge alle jeres service- og driftsopgaver samlet og intelligent i Microsoft Field Service, som er en del af Dynamics 365. Systemet kan automatisk beslutte, hvad der er det optimale at gøre fra sag til sag: 

Bør du planlægge et teknikerbesøg hos kunden i nær fremtid? Eller skal du sende en tekniker med det samme? Kan fejlen løses med fjernkommandoer til enhederne? Eller skal du foretage reparationerne på stedet for at undgå driftstop hos kunden? 

På den måde er det slut med at agere reaktivt, når en fejl allerede er opstået. Resultatet er mere tilfredse kunder, der ikke går til konkurrenten. 

Se fordelene med D365 Field Service

Book en uforpligtende demo 

Udfyld formularen, hvis du vil høre mere om vores branchemoduler i Field Service.  

keyboard_arrow_up