Dynamics 365 Field Service

Partnerportal knytter kunderne tættere til dig

10. december 2019 // 3 Min

 

I Dynamics 365 Field Service handler det om mere, end at optimere arbejdsgange og processer for servicevirksomheden. Det handler også om at kunne levere service i særklasse til kunderne. Med Partnerportalen vil du og dine kunder opleve mere rentabel drift, bedre service - eller begge dele på samme tid. 

10. december 2019 // 3 Min

 

I Dynamics 365 Field Service handler det om mere, end at optimere arbejdsgange og processer for servicevirksomheden. Det handler også om at kunne levere service i særklasse til kunderne. Med Partnerportalen vil du og dine kunder opleve mere rentabel drift, bedre service - eller begge dele på samme tid. 

Her kan du blive klogere på Partnerportalen i Microsoft Dynamics 365 Field Service:

Kundesiden digitaliseres fuldstændig

Kunden kan komme med en forespørgsel og/eller bestille service via portalen døgnet rundt. Tidszoner får mindre betydning. Din serviceafdeling er altid åben.

Under ”My Assets” kan kunden se alle de installationer, I yder service på. Hele historikken på den enkelte enhed er tilgængelig ned på den enkelte ”Workorder” – altså serviceopgave, der er udført. Det vil sige, at kunden har mulighed for at vurdere, om en enhed for eksempel snart står til udskiftning, fordi der har været ydet service på det samme problem flere gange.

Servicebesøg bestilles under ”Request service”. Når kunden klikker ”Submit”, går ordren direkte til jeres planlægningsfunktion. Det vil sige, at hele processen kører, uden at I har behov for at være i kontakt med kunden via mail, telefon eller lignende.

Knowledge base samler vigtig info ét sted

Systemet indeholder også en ”Knowledge base”, hvor der er adgang til manualer og betjeningsvejledninger på de maskiner eller det udstyr, I har solgt.

Her er der også mulighed for at lægge tips og tricks ind, så kunden måske selv kan fikse et mindre problem. Endvidere kan der oprettes et forum, hvor kunderne kan dele deres erfaringer. Man kan også lægge ”ofte stillede spørgsmål” og svar ind.

Hvis portalen er integreret med en webshop, kan kunderne selv bestille reservedele ud fra 3D eksplosionstegninger. Via ERP-systemet oprettes en købsordre, som så ændres til en salgsordre.

Nemmere at arbejde med eksterne servicepartnere

Hvis I har verdensomspændende service og arbejder sammen med servicepartnere, kan de også bruge portalen. Når I har opgaver til dem, får de besked om at gå ind og se deres ”Workorders”. Efterfølgende lægger de time- og materialeforbrug samt servicerapport ind i systemet. Fordelen er, at I dermed har alt samlet i ét system, uanset om det er en underleverandør, der benyttes.

”Papiralderen” er historie

Generelt er det meget nemt at holde sikkerhedsprocedurer og retningslinjer på udstyr opdateret. Mange regler ændres løbende, og det kan være svært for ikke at sige umuligt at styre det på papir. Med portalen i Microsoft Field Service, er ”papiralderen” også en saga blott på dette felt. Alt ligger online. Ringbind hos jer selv og hos kunderne, som skal opdateres med nye blade, er historie.

Dynamics 365 Field Service kan meget mere. Vil du se?

Læs om fordelene med Dynamics 365 Field Service og få et overblik over hvad du kan med markedets bedste løsning til service- og installationsvirkromheder med kørende teknikere og montører.

Se fordelene med Field Service i Dynamics

cloud-settings

keyboard_arrow_up