Kan I håndtere hele kunderejsen i ét system? De fleste Field Service løsninger giver en lang række servicefunktioner. Til gengæld halter det et andet sted: Der mangler sammenhæng til data, historik og resten af kunderejsen. Se hvad du går glip af, hvis ikke dit Field Service system er smeltet godt sammen med CRM-systemet. De fleste Field Service løsninger giver en lang række servicefunktioner. Til gengæld halter det et andet sted: Der mangler sammenhæng til data, historik og resten af kunderejsen. Se hvad du går glip af, hvis ikke dit Field Service system er smeltet godt sammen med CRM-systemet. De fleste virksomheder med kørende serviceteknikere benytter sig i dag af en digital Field Service-løsning. Formålet er blandt andet at optimere ruter, planlægge arbejdsdagen og øge indtjeningen på serviceafdelingen. De seneste år er der kommet mange mindre, uafhængige Field Service systemer på markedet. I dag finder du ofte et væld af funktionaliteter til Service Management og kundekontakt, som fx: Hvis du kan flere af ovenstående funktioner, skulle man tænke, at virksomheden er godt dækket ind til at kunne dyrke et langvarigt forhold til kunden? Problemet er bare, at disse funktioner sjældent kan håndteres samlet i ét system for medarbejderne med kundekontakten. Serviceteknikeren anvender sit Field Service-system, og salgsmedarbejderen sidder i et andet, afkoblet CRM-system. Derfor skal mange virksomheder forsøge at integrere systemer, som sjældent taler sammen, fordi de er bygget på forskellige platforme. Dette gør dig for afhængig af leverandøren på din Field Service-løsning, som i øvrigt også er svær at overdrage til en anden it-partner. Af disse årsager bliver det komplekst at følge hele kunderejsen – fra nyt lead til loyal, selvbetjenende kunde. Fordelene mangler ved at kunne samle processer og data i ét system. Derfor går mange danske virksomheder glip af de teknologiske muligheder, der understøtter faktureringsgrad, salgsmuligheder, opsalg, mersalg og kundefastholdelse. Microsoft Dynamics Customer Engagement (CRM) indeholder Field Service. På den måde kan I understøtte alle service management funktioner og kunderejsen i ét og samme system. I et tidligere webinar gennemgik vi hvordan Dynamics 365 samler forretningen og sikrer bedre data-flow og kommunikation mellem salgs- og serviceafdelingen. Se et kort eksempel på hvordan CRM og Field Service er samlet: Sammenhængen i Dynamics 365 betyder, at du kan samle alle disse ting i ét system: Gennem de sidste 12 måneder er vi den danske Microsoft-partner, der har hjulpet flest danske virksomheder i mål med en ny Dynamics 365 Field Service løsning. Kunderne er fra vidt forskellige brancher med installation og servicering af: Med det kan vi blot konstatere, at stort set alle brancher kan få sine behov for serviceydelser dækket med D365 Field Service. Få en uforpligtende demo på en sammenhængende Field Service-løsning, der håndterer hele kunderejsen – fra lead til loyal kunde. Få mere at vide om mulighederne med Dynamics 365 Field Service for jer. Udfyld formularen og bliv kontaktet. 2. oktober 2020 // 4 Min
2. oktober 2020 // 4 Min
Hvad er problemet så?
Svært at følge og optimere kunderejsen
Dynamics 365 Field Service samler data og funktioner
Microsoft Dynamics 365
Customer Engagement & Field Service Salg
Internet of Things
Field Service
Service
Kunde/Service Portal
Danmarks førende Dynamics Field Service leverandør
Bliv kontaktet om Field Service